Prezentul ghid metodic are drept scop promovarea și diseminarea exemplelor de bune practici în ceea ce privește instruirea prin utilizarea metodelor și mijloacele moderne care dezvoltă învățarea activă.

În prima parte a ghidului sunt prezentate teorii ale învățării active și experiențe ale cadrelor didactice care au participat la diverse proiecte internaționale de tip Erasmus+, E-Twinning, etc., care includ metode inovative apalicabile în cadrul procesului instructiv-educativ la toate nivelurile. Aceste informații sunt, în principal, derivate din experiențele personale ale autorilor pe durata formării profesionale în activitățile desfășurate atât la nivel european cât și național.

Cea de-a doua parte a ghidului metodic de bune practici prezintă experiențele cadrelor didactice în timpul implementării tehnicilor de învățare activă la clasă, precum și din studiul individual al noțiunilor specifice tematicilor prezentate utilizând, în special, literatura de specialitate. Aceste experiențe sunt regăsite sub forma unor proiecte de lecție sau de secvențe interactive ce pot servi drept model în realizarea activităților instructiv educative. Nu au fost excluse din această lucrare nici activitățile nonformale de învățare care pot reprezenta și o modalitate agreabilă de pretrecere a timpului liber. Exemplele furnizate în această parte a lucrării acoperă ariile curriculare: limbă și comunicare, matematică și științe, om și societate și tehnologii, constituind un suport consistent de inspirație pentru cadrele didactice din mediul liceal, din cel gimnazial și din cel primar.

Cu speranța că informațiile prezentate vor fi utile cât mai multor cadre didactice și elevi din țară și din străinătate, mulțumim tuturor celor care vor consulta această publicație ce conține resurse educaționale deschise valoroase și care vor continua multiplicarea aplicării unor metode și tehnici de instruire care promovează învățarea activă și creativă.                                                                                                           Autorii